TÜM MEMURLARIN SAYFASI

EĞİTİMCİLER İÇİN ÇEŞİTLİ KAYNAKLARDAN DERLENMİŞ HABERLER

Danıştay, ilkokul, ilköğretim okulu ve orta okul mezunlarının da Kamu Personeli Seçme Sınavı'na (KPSS) girmesi için açtığı davada Hukukun Egemenliği Derneği'ni haklı buldu. Danıştay, Başbakanlık ve ÖSYM'den savunma istedi.

Hukukun Egemenliği Derneği Genel Başkanı avukat Erdem Akyüz, KPSS sınavlarına katılmaya sınırlama getirilmesinin Anayasa'ya aykırı olduğunu söyledi. Hukukun Egemenliği Derneği, KPSS, ilkokul, ilköğretim okulu ve orta okul mezunlarının da girebilmesi için Danıştay'a dava açtı. Talebi inceleyen Danıştay, karar öncesi davalı konumda bulunan Başbakanlık, Devlet Personel Dairesi Başkanlığı ve bağlı bulunduğu Devlet Bakanlığı ile ÖSYM'den savunma istedi. Danıştay, söz konusu kurumlardan gelecek savunmalar üzerine kararı açıklayacak. Danıştay uygulamaya ilişkin yürütmeyi durdurma kararı verirse ilkokul, ilköğretim okulu ve orta okul mezunlarına da KPSS sınavına girme ve devlet memuru olma yolu açılacak.

Hukukun Egemenliği Derneği Genel Başkanı avukat Erdem Akyüz, alınacak savunma sonunda Danıştay'ın yürütmeyi durdurma kararı vermesin beklediklerini söyledi. İHA muhabirinin soruların cevaplayan avukat Akyüz, kararın olumlu çıkması halinde ilkokul, ilköğretim okulu ve orta okul mezunlarının da bundan böyle KPSS sınavına gireceğini ve kendilerine devlet memuru olma yolunun açılacağını ifade etti.

KPSS sınava lise ve üstü okul mezunlarının girebildiğini, ilköğretim okulu ve orta okul mezunlarının girmesinin engellendiğini hatırlatan Hukukun Egemenliği Derneği Genel Başkanı Akyüz, "İlköğretim okulu ve ortaokul mezunları da sınava girebilmelidir. Bu okul mezunlarına da kamu görevi ve memuriyet yapabilme olanağı sağlanmalıdır. İlköğretim okulu mezunu bir kişinin milletvekili olabileceği ancak devlet memuru olamayacağı yolundaki hüküm büyük bir çelişkidir. Kamusal bir görev diye askerlik hizmeti yapan, vergi veren Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan bir yurttaşın, belli bir tahsil yapmadığı, yapamadığı için, her türlü kamu kuruluşunda, kamusal görevden mahrum bırakılması mümkün değildir" dedi.

Anayasa'ya göre; herkesin kanun önünde eşit olduğunu hatırlatan Akyüz, her Türk'ün kamu hizmetlerine girme hakkına sahip olduğunu savundu. Akyüz, "Hizmete alınmada görevin gerektirdiği niteliklerden başka hiç bir ayrım gözetilemez. Bu bakımdan, aynen lise gibi ortaöğretim mezunu konumundaki eski orta okul mezunlarının ve ilköğretim okulu mezunlarının KPSS sınavına alınmamak suretiyle kamu görevi ve hizmetinden mahrum bırakılmaları, Anayasa hükümlerine de açık bir aykırılık teşkil etmektedir" şeklinde konuştu.

Danıştay'ın verdiği ara kararıyla davalı durumda bulunan ve sınava gireceklerin niteliklerini ve mezun oldukları okulların derecesini belirleyen Başbakanlık, Devlet Bakanlığı, Devlet Personel Başkanlığı ile ÖSYM'den aldıkları kararın gerekçesini sorduğunu ve savunma istediğini belirten Akyüz, bu süreç sonunda ilk ve orta okul mezunlarının da KPSS'ye girerek, kamu görevlisi ve devlet memuru olma hakkını kazanabileceklerini ifade etti. Akyüz, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Sınav 17 Eylül 2006 tarihinde yapılacak. Biz davamızı Mart ayında açtık. Aradan geçen dört ay sonunda Danıştay ancak tarafların savunmalarını istemek aşamasına gelmiş ve bu yolda bir ara kararı alarak taraflara tebliğ etmiştir. Burada dört ay gibi büyük bir gecikme olmuştur. Binlerce kişi, davanın sonucunu beklemektedir. KPSS sınavına girip giremeyeceklerini öğrenmek istemektedirler. Kararın olumlu çıkması halinde yani ilkokul ve orta okul mezunlarının da sınava girebileceklerinin sağlanması halinde, bu yoldaki kararla sınav tarihi arasında çok kısa bir süre kalacak ve büyük bir sıkıntı yaşanacaktır. Hatta sınavın yapılamaması, ertelenmesi gibi bir durum hasıl olacaktır. Burada sorumluluk yargı organlarına, Danıştay'a ve davalı durumdaki Başbakanlık ile ÖSYM'e düşmektedir. Kararın gereğinin bir an önce yerine getirilmesini bekliyoruz."

Akyüz, kararın olumlu çıkacağı ve ilkokul, ilköğretim okuluyla ortaokul mezunlarının da en doğal hakları olan kamu görevine girme, devlet memuru olabilme haklarını kazanacaklarına inandıklarını ve binlerce kişiyle ailelerinin umutla beklediklerini de sözlerine ekledi.

EkleBunu Sosyal Paylaşım Butonu


Yorum yaz! :: Arkadaşına Gönder!

99 yorum yazılmıştır
  1. Yazan: AHMET ATAÇ | Tarih: 2009-11-07 12:45:01
    Konu: kps sınavıyla ilgili
    sayın erdem akyüze teşekkür eder bu gösterdiği mücadelen dolayı tebrik ederim ben bir ilkokul mezunu olarak benim haklarımı savunan bu mücalade her zaman desteyimiz eksik etmeyen erdem akyüze minnetimi sunarım

    Bağlantı »

  2. Yazan: gülin | Tarih: 2009-10-26 12:21:57
    Konu: kpss
    başbakan 3 çocuk yapın diyor.biz orta okul mezunlarına da bir kapı açsın o zaman çocukta yaparız kariyerde diiiiiiii mi ama.

    Bağlantı »

  3. Yazan: isimsiz | Tarih: 2009-09-12 22:24:52
    Konu: teşekkürler
    gerçekten çok iyi olur.insanlar ilkokul mezunu olmanın ezikliğiyle iş bulma sıkıntısı yaşıyorlar.onlarada devlet memuru olma hakkı tanınmalıdır.

    Bağlantı »

  4. Yazan: isimsiz | Tarih: 2009-09-03 23:33:33
    Konu: ilkokul mezunu kpss,ye girmek
    akyüz abiye teşekkür edrim inşallah sonuç alınırda bizde kpss,ye gireriz

    Bağlantı »

  5. Yazan: isimsiz | Tarih: 2009-08-11 14:31:14
    Konu: kpss
    bende ortaokul mezunuyum sınava girmek istiyorum

    Bağlantı »

  6. Yazan: isimsiz | Tarih: 2009-08-08 23:28:07
    Konu: eşitlik
    sayın akyüz öncelikle size saygı duyduğumu bilmenizi isterim bizilkokul mezunuysak bu bizi ikinci sınıfmı yapıyor neyazıkki bu ülkede okadar yüksek okul mezunu iş adamı varki araştırsanız vergisinin 3te birini bile ödemiyordur bubaşlıca bir hatadır bize imkan tanınndıda bimi okumadık

    Bağlantı »

  7. Yazan: burhan | Tarih: 2009-08-07 19:40:39
    Konu: kpss
    YHA GERCEKDEN ADAMA HELAL OLSUN:İLK OKUL MEZUNLARI SANKİ BU ÜLKENİN ARKA BAHÇESİ,KİMSE GÖRMÜO ARTIK: SİMİTÇİ OLABİLMEK İÇİN LİSE DİPLOÖASI İSDİOLAR GENÇ YAŞDA EVE BAKABİLMEK İÇİN GURBETE ÇIKDIK OKUYAMADIK KİMSE İLGİLENMEDİ TEK SUÇLU BİZMİYİZ:KIZ İSTEMEYE BİLE GİDERKEN DİPLOMA SORUOLAR HEM DE ÜNİVERSDE OLACAK.NE BU YHAA BUKADAR DIŞLAMAK OLURMU.SÖYLESENİZE SİZCE KİM CAHİL??

    Bağlantı »

  8. Yazan: mustafa.0678@hotmail.com | Tarih: 2009-07-31 23:24:25
    Konu: okutulmadıysak bizim suçumuz ne
    öncelikle bizim için ugraşan agabiyimize teşekkür ediyorum bende ilk okul mezunuyumama ben 7 yaşımda yatılı okula verildim derslerim iyi degildi ama nedeni o yaştaki bir çocugun yatılı okula verilip ailesinden uzaklaştırılırsa dersleri nekadar iyi olmasını beklersiniz derslerim kötü diye ilkokulu bitirir bitirmez verdi babam sanaiye bir tamirci ustasının yanına inanırmısınız OKUYAN ARKADAŞLAR ÇOK ŞANSLI çünkü biz bir ücret almıyorduk o yıllarda(1986)ama sırtımızdan sopanın tekmenin tokatın haddi hesabı yok bir askerlik gibi gibisi az bile arkadaşlar benim üstümde 13 tane kalfa ve usta vardı birisi bişey ister digeri bişey birine verirsin digeri önce bana niye getirmedin der tekmeyi kodunmu arabanın altına kadar sokardı şimdi ne oldu yokluktan bi dükkan bile açamadım yine orda burda sürünüyoz ilk okul mezunu diye para bile vermiyorlar asgari ücretle başlarsan başla istersen başlama evde çocuklar ekmek bekliyor onları okutalım diye çabalıyoruz ama nerde onlarda bizim gibi okuyamayacak diye korkuyorum sizden güzel haberler bekliyoruz İNŞALLAH başarırsınız hocam kolay gelsin

    Bağlantı »

  9. Yazan: akif | Tarih: 2009-07-26 11:46:41
    Konu: akyüz e çok teşekkür ederim
    sayın akyüz e çok teşekkür ederim allah ondan razı olsun arkadaşlar ne zaman girebilecegiz ilkokul mezunları bilen varmı teşekkür ederim sagolun

    Bağlantı »

  10. Yazan: isimsiz | Tarih: 2009-07-07 13:46:29
    Konu: kpss
    akyuze cok teserkur ederım allah ondan razı olsun bızım soyleyemedıgımızı o soyledı

    Bağlantı »

  11. Yazan: isimsiz | Tarih: 2009-06-24 21:41:14
    Konu: ilkokul
    akyüze gercekten teşkkür ederim böylelikle ilkokul mezunları için daha iyi olacağına inanıyorum şimdiden devlet büyyüklerine teşekkür ederim hepsine kolay gelsin

    Bağlantı »

  12. Yazan: adem laçinok | Tarih: 2009-06-24 20:18:47
    Konu: kpss
    inşallah devletimizin bu kararı oluymlu karşılar ve ilkokul ve orta okul mezunlarına yol açılır

    Bağlantı »

  13. Yazan: isimsiz | Tarih: 2009-06-05 16:10:04
    Konu: yazıktır
    biz ilkokul mezunları malesef iş bulamıyoruz iş tecrübem var ama illaki diplama neden en az okumuş arkadaşlarım kadar kültürlü ve tecrübeliyim
    bizlerede bir şans verilmesini istiyoruz lütfen bir an önce sonuçlansın

    Bağlantı »

  14. Yazan: isimsiz | Tarih: 2009-06-05 15:17:10
    Konu: selam
    merhaba arkadaslar bende bır ılkokul mezununuyum ve bende kpss ye gırmek ıstıyorum nasıl bır ılk okul mezunu mıllet vekılı olabılıyorsa bızımde kpss ye gırme hakkımız vardır bızde bu bayragın altında yasıyoruz boyle bır ayrımcılık olabılırmı.
    bazı kendını dusunen ve bencıl ınsanlarla karsılasıyorum ve ılkokul mezunu bırısıyle lise mezunu bır olurmu dıyorlar . ılkokul mezunu olupta bırcok lısemezunundan daha bılgılı calışkan ınsanlar var neden önune engel cıkartıyorlar. devlet buyuklerımızın bu konuyla ılgılı cozumun bır an önce yapılmasını istıyorum

    tesekkur ederım

    Bağlantı »

  15. Yazan: işsiz | Tarih: 2009-06-04 23:47:53
    Konu: işsiz
    evet arkadaşlar bende size katılıyorum bende ilkokul mezunuyum okuyamadım cünkü para yoktu gecimsizlikten yaşım 32 evliyim 3 cocuğum var şimdiden düşünüyorum nasıl cocuklarımı okutacam bende tc kimkikliyim bende tc vatandaşıyım neden ayrımcılık oluyor bende isterdim devletin bir memuru benimde hakım var bu devlete başbakanıma ve benim büyüklerime sesleniyorum lütfen bizede iş imkanı sağlansın saygılar mardin li

    Bağlantı »

  16. Yazan: MURAT | Tarih: 2009-05-22 12:48:00
    Konu: İLKOKUL MEZUNLARI KPSS YE GİRSİNLER
    HELAL OLSUN BU DAVAYI AÇANA ALLAH RAZI OLSUN KENDİSİNDEN BU MEMLEKETTE İLKOKUL MEZUNLARI VEKİLLİK YAPIYOR KPSS YE GİREMİYOR NEDEN AÇIN İNSANLARIN ÖNÜNÜ ENGEL OLMAYIN LÜTFEN BEN CANI GÖNÜLDEN DESTEKLİYORUM OZAMAN İLKOKUL MEZUNLARI OYDA KULLANMASIN

    Bağlantı »

  17. Yazan: fevzi | Tarih: 2009-05-21 13:50:07
    Konu: kpss
    benım anladıgım kadarıyla bu ülkeden ilkokul mezunlarına yaşamak yok ekmek yok bize işe yaramaz gözü ile bakıyorlar bizde bu ülkede askerlık yaptık okuyanlardan az mı askerlık yaptık fazla yaptık devlet semer vurmaya gelince ilkokul mezunlarına vurur bu ülkede yarın bir gün savaş olursa okuyan lar sadece bu savaşa gitmıyor hep beraber gidiyoruz onun için bunlarda eşit olsun ilkokulları hızsızlık gasp gibi seyler yaptımı ve yada daga cıktımı cahillik dıyorsunuz kandırılmış dıyorsunuz devlet zaten benım gibilerine cahil gözüyle bakıyor sen gençlerıne sahip cıkmazsan başkasıda kandırır eline silah verir senın karşına cıkarır onun için eşitlik !!!!

    Bağlantı »

  18. Yazan: isimsiz | Tarih: 2009-05-16 01:13:15
    Konu: kpss
    bu gerçekten cok ciddi bir konu bizim vatanımızda yaoulab ayrımcılığın bence en büyüğüm bu ilk okul ve orta okul mezunlu insanların dışlanıpta kpss sınavına sokulmamaları burdan sesleniyorum sayın büyüklerime değerli büyüklerime bizlerde bu vatanın birer evlatlarıyız bizim kimliğimizdede tc vatandaşı yazıyor bu vatan için askerlik yaperken sormuyorlar sen ilk okul veya ünüversite mezunumusun diye nasıl herkezi askere alıp askerlik yaptırıyolarsa sizden rica ediyoruz bizileride devlet memeru olabilme yolunu önümüze açın bizleri bundan mahrum bırakmayın lütfen saygılarımla

    Bağlantı »

  19. Yazan: isimsiz | Tarih: 2009-05-15 08:17:32
    Konu: kpss
    arkadaşlar merhaba bende açık lise okuyorum akyüze teşekkür ederim davamızda yardımcı olduğu için ama bu dava sonuçlansın artık yaa bu bakanlar nerde bu adalet nerde bu ülkede adalet ne zaman tecelli edecek yaa gerekirse vekillerin bakanların müdürlerin maaşlarını düşürsünler ama milllete iş imkanı sağlasınlar şu dava sonuçlansada kpss ye girebilsey yavvv artık yeter milllet birbirini öldürecek yaaa bunlar anlamıyolar zaten onu istiyolar bizi birbirimize düşürmeye çalışıyolar baştaa başbakan o geldi böle olsu zaten türkiyee duysun burdan okusun... herkese kolay gelsin hayırlı olsun inş...

    Bağlantı »

  20. Yazan: İSYANKAR | Tarih: 2009-05-14 12:06:07
    Konu: ortaokul mezunları
    öncelikle duyun sesimizi bizi bir kenara fırlatıp atmayın...ben sadece şunu diyorum o zaman biz neden askerlik yaptıK,LİSE VE FAKÜLTELİLER yapsın askerliği zaten biz hiç bir işe yaramıyoruz iş vermiyorsanız askerede göndermeyin kardeşimmmm askerE gidiyorsak işde vereceksin...GÜVENLİ SERTİFİKASI DEDİNİZ BAŞIMIZIN ETİNİ YEDİNİZ ŞİMDİDE SERTİFİKAYIDA ALDIM AMA SİLAHSIZ DİYE İŞ BULAMAIYORUM...NERDE KALDI HARCADIĞIM PARA........YAZIK YANİİ KINIYORUM SİZLERİİİİİ R.TAYİP ERDOĞAN SANA SESLENİYORUM OĞLUNA GEMİCİK ALICANA SESİMİZİ DUYYYYY ARTIKKKK...BIRAK AZERBAYCANI ERMENİSTANI ÖNCE HALKINA BAK HALKINAAAAA

    Bağlantı »

  21. Yazan: murat | Tarih: 2009-04-17 12:50:05
    Konu: kpss
    ilk öncelikle böyle bir konuyla ilgilendigi için akyüze minetarım evet bence ilkokul,orta okul mezunu diye ayrımcılık olmaması gerekiyor sonuçta bu türküyede hep birlikte yaşıyoruz aynı havayı aynı topragı aynı suyu paylaşıyoruz.Bence kpss sınavlarına ilkokul ve orta okul meunlarıda girmeli kararın açıklanmasını canı gönülden bekliyoruz...!saygılarımla

    Bağlantı »

  22. Yazan: MADUR BİR İLKOKULLU ADANALI MURAT | Tarih: 2009-03-20 18:17:04
    Konu: İLKOKULLU
    SLM BU ÜLKEDE İLKOKUL MEZUNU OLMAK SUÇMU NE YAPALIM OKUYAMDIYSAK YANİ OKUYAMADIK DIYE BIZLER BU ÜLKEDE YAŞAMAMAMIZ MI GEREK HERŞEYİ ENSON ORTA OKUL MEZUNU İSTENIYOR YENİ BIR YASA ÇIKMASINI VE GÜVENLIK SERTIFIKASI VE DEVLET DAİRELERININ KISIMLARINDA YAPABILECEK ÇOK İŞ VAR VE BİZ İLK OKULLULUR ÇOGU YUKSEK OKULLULURDAN DAHA BILGILI VE BAŞARILI OLMUŞUZDUR BIRAZ DA BECERI VE YAPAR GÖZUYLE BAKILSIN ARTIK BEN BU ÜLKEYE NASIL VATAN BORCUMU YAPIYOSAM BU ÜLKENIN YETKILILERIDE BANA İŞ İMKANI TANIMASI GEREK BU SADECE BENIM İÇİN DEGIL TUM TURKIYEDE İLKOKUL MEZUNLARI İÇİNDE GEÇERLİ YETERIN ARTIK DIYORUZ DUYUN SESIMIZI

    Bağlantı »

  23. Yazan: Kapadokya | Tarih: 2009-03-20 14:29:24
    Konu: Memurluk
    ARKADAŞLAR NE ZAMAN BELLİ OLACAKMIŞ ORTAOKUL MEZUNLARININ KPSS YE GİRECEKLERİ

    Bağlantı »

  24. Yazan: volkan | Tarih: 2009-03-20 14:21:32
    Konu: kpss
    slm arkadaşlar hepinize katılayorum sayın başkanlarımıza sesimiziduyuralım herkes eşit haklara sahip bizde tc vatandaşıyız ama neden kpssye giremiyoruz bende liseden terkim ve şuan zor imkanlarlada olsa sadece kpssye girebilmek için dışardan lıseyi okumaya çalışıyorum lütfen birileri artık duysun sesimizi bizde kpss sınavına girelim artık

    Bağlantı »

  25. Yazan: isimsiz | Tarih: 2009-03-05 23:57:14
    Konu: kpss
    evet bende katılıyorum ortaokul mezunlarıda kpss ye gırebılmelı

    Bağlantı »

  26. Yazan: isimsiz | Tarih: 2009-03-04 17:27:19
    Konu: iş iş iş
    ben 31 yaşındayım imkanlar sebebi okuyamadım ve yıllardan beri çalışıyorum sigortasız bıktım artık hiç bir sosyal güvencem yok bu benim suçummu ben ve ben gibi olanlara kamu işlerinde imkanlar tanınsın istiyorum sayın büyüklerimiz bizleri de biraz olsun düşünün saygılarımla biran önce sonuclansın artık.

    Bağlantı »

  27. Yazan: isimsiz | Tarih: 2009-02-23 12:48:49
    Konu: iş
    bende bir bayan olarak devlet kapısında çalışmak istiyorum ailem maddi imkansızlıklar yüzünden okutamamış bizi 2çocuğum var 26 yaşındayım onları okutabilmek için namusumla devletten iş bekliyoruz bizde bu ülkenin vatandaşıyız

    Bağlantı »

  28. Yazan: isimsiz | Tarih: 2009-01-31 21:44:45
    Konu: türkiyede ilokul mevzunu olmak
    ben anlamakta güçlük çekiyorum neden bizgibi insanlara şans tanınmıyor.bırakın bizde girelim.sonuçta sınavı kazanırsak memur olmıyacakmıyız.biz cahil değiliz sayın devlet büyüklerim biz tc numarası ve kimliği verdiğiniz vatandaşlarız bunu en kısa zamanda çözüme kavuşturun .bizleri ikinci planda bırakmayın yeter...inan özkan denizli

    Bağlantı »

  29. Yazan: afyonlu | Tarih: 2009-01-12 18:58:45
    Konu: k p s s
    arkadaslar maddı ımkansızlıklar nedenıyle okuyamadım calısmam gerekıyordu ne yapaydım hırsızlık mı mecburdum calısmaya sımdı de yetıremıyorum hem de ıkı iş yapmış ken bırlık olup sesımızı duyuralım bız bu ulkenın vatandasıyış yanlışmıyım

    Bağlantı »

  30. Yazan: isimsiz | Tarih: 2009-01-04 16:02:36
    Konu: selam
    AKYÜZ78 Bu BöLE Olmaz Ayrımcılık Denen Ortamda Zamanda Yasamaya Basladık Bu hukumetın Sayesınde Hep Birlikte Ses Cıkarırsak Basarlı Olacagımızdan Emınım Saygılarımla İism Toplayarak Bakanlıklara Kadar Gonderebılırız Arkadaslar Develet Kpısı Hukumetın Degıl Vatandasındır O devlet Kpısındada Calısmak Herkesın Hakkıdır.Arkadaşlar Bi noktada Buluşarak Sesimizi Duyuralım Herkesın Yorumunu Beklıyorum Saygılarımla...

    Bağlantı »

  31. Yazan: alper | Tarih: 2008-12-30 20:29:26
    Konu: olanak
    mrb bende ilk okul mezunuyum liseden terkim bazı arkadaşlarımızında dediği gibi ilk okul mezunlarına iş olanağı sağlanmasını talep ediyoruz okumamış olabiliriz ama neden bizlerde takım elbiseli bi işe girmeyelimki sonuçta herkes gibi tc kimliğİ taşıyoruz herşeyde kafa DEĞil birazda imkan gerekLİ benmki pek yeterli olmadı ve okuyamAdım yıllarCA çalışmak zorunda kaldım nolur burdan tüm kamu büyükleRimize sesleniyorum bizide KPSS'ye alın nolurrrrr !!!

    Bağlantı »

  32. Yazan: yozgatlı | Tarih: 2008-12-26 14:14:15
    Konu: kpss
    slm ben ortaokul mezunuyum yanı lıse ve yüksek lısanslı kısıler kpss ye gırıyorda orta ve ilk ögretım neden gıremıyor bız bu VATANIN evlatları deılmıyız bız bu BU AY YILDIZLI BAYRAK ALTINDA yasamıyormuyuz.türkıyede herkes esıttır bızede bu ımkanı saglanması lazım.ne saglıktan yararlana bılıyoruz nede bir iş bulabılıyoruz bu süretle insanlar dagada kacar adamda öldürür hırsızlıkta yapar neden bır güvencesı yok iş iş yok saglık saglık yok eeee napsın bu ınsanlar bence bır orta ve ilk ögretım mezunlarınada bu hakkı tanınması lazım.lütfen bu konuya bırısı el atsın

    Bağlantı »

  33. Yazan: isimsiz | Tarih: 2008-11-28 12:59:44
    Konu: orta okuluda insan
    bence orta okulu nunda girmesi gerekli mesala ehliyet sınavlarına doç bile kalıyor ama ilk okul mezunu kazanıyor
    yani bilgisiz diye onları küçümsememiz lezım değil

    Bağlantı »

  34. Yazan: isimsiz | Tarih: 2008-11-10 23:21:10
    Konu: kpssye ortaokul mezunları gırebılıyormu
    nolur ya bırebılelm sonra memur olma hakkı kazanalım nolur lutfen bır dost

    Bağlantı »

  35. Yazan: isimsiz | Tarih: 2008-10-28 21:55:47
    Konu: hh
    hhh

    Bağlantı »

  36. Yazan: isimsiz | Tarih: 2008-10-27 21:50:12
    Konu: işsizlik
    lütfen sesimizi duyarmısınız bir ilkokul mezunu bayan olduğuma ramen kendimi okumuş insanlardan daha fazla tecrübeli görüyorum sorarım devlete neden bizlere iş imkanı vermiyorlar illaki temizlikleremi gideceğiz çalışmadan çocularımızı nasıl okuturuz eğer yaşadığın yerde tanınmış bir ailedensen temizliğe bile giremessin bir maaş bir eve yeter mi?bizim gibi aileler çocularını nasıl okutur şimdi artık okumakda parayla





















































































    Bağlantı »

  37. Yazan: ilknur bolu | Tarih: 2008-10-09 11:13:38
    Konu: ilk okul mezunlarının kpss sınavlarına girmesi
    ben ilkokul mezunuyum
    ve hayatımda okadar herşey kötüye gidiyoki eğer böyle birşey olursa nasıl iyi olur kimse bilemez kendimi dıylanmış gibi hissetmem kocasından dayak yiyen kadınlara kocası tarafı yüzünden horlanan kadınlara bir umut ışıgı olur öyle büyük savap işlemiş olursunuzki anlatamam böylelikle kadınlar kimseye boyun egmek zorunda kalmazlar

    Bağlantı »

  38. Yazan: ALPASLAN | Tarih: 2008-09-22 14:35:05
    Konu: KPSS
    SELAMLAR BEN İK OKUL MEZUNUYUM EVET DAĞDAN GELİP ALLAHIN PKK LILARINA 12,500 YTL MAAŞ BAĞLIYORSUNUZ İSTANBULU SATTINIZ YABANCILARA PARASI OLAN ÇIKIYOR GÖK YÜZÜNE OLMAYAN YERİN DİBİNE BEN OKUYAMADIYSAM PARASIZLIK TAN OLDUDA OIKUMADIKMI BİZİ BU ŞEKİLDE DIŞLAMAMALISINIZ BU İŞLERLE DE İLGİLENMELİSİNİZ BİZE KPSS HAKKI TANIMIYORSUNUZ ASKERE GİT 15 YAP GEL DİYORSUNUZ GEREKİĞİNDE CANIMIZI BIRAKIYORUZ AYRICA VERGİ VERMEDİKMİ VERGİ KAÇIRIYORSUNUZ DİYE İTİN BİLMEM NERESİNE SOKUYORSUNUZ BİZİMDE BAZI HAKLARIMIZ VAR VE BUNUN İÇİN CAN VERMEMİZ GEREKİRSE BUNU BEN SEVE SEVE YAPICAM ALLAH YARDIMCIMIZ OLSUN SİZLEREDE AKIL FİKİR VERSİN İNŞALLAH BİZİ KÖTÜ YOLLARA SÜRÜKLEMEZSİNİZ AKYÜZE DE SAYGILARIMI SUNUYORUM ELLERİNDEN ÖPÜYORUM İİ GÜNLER...

    Bağlantı »

  39. Yazan: sinan çukur | Tarih: 2008-09-10 13:37:59
    Konu: ilkokul 5 mezunları da artık kpss ye girsin ve memur olsun
    ben okuyamadım,okutulmadım suç benimmi oldu arkadaşlarım okula giderken ben kahvanelerde garsonluk yapmak zorunda kaldım,hiç istemediğim halde.ama şimdi sayın avukat bir dava açmış bende diğer arkadaşlar gibi davanın sonucunu bekliyorum ve ümit ediyorum inşallah ilkokul 5 ve üstleride kpss ye girer.inanıyorumki başarılı olurlar

    Bağlantı »

  40. Yazan: amasya05 | Tarih: 2008-07-29 18:55:09
    Konu: orta okul mezunları da kpss ye gırebılmelı.....
    bence butun mezunlar kpssye gırebılmelı ulkemızın daha aydın daha kulturlu ınsanlara ıhtıyacı var. ulkemızın basındakı vekılller ılkokul mezunu olabılıyorda neden dıger ınsanlar kpss ye gıremıyor bu turkıye cumhurıyetı ınsanlarının en dogal hakkı dıye dusunuyorum. bu TC yı yuceltmekte ayaklar altına almakta bu bu sınavlara baglı bence daha cagdas ve uygar turkıye ıcın lutfen kpss ye gırıs hakkımız olsun... MSTAFA KEMAL ATATURK olsayı emınım yıllar once bu sınava gırıs hakkımız olurdu . KPSS BIZIMDE HAKKIMIZ...

    Bağlantı »

  41. Yazan: isa gündogdu | Tarih: 2008-07-03 12:50:27
    Konu: orta okul mezunlarının millet vekili olabilmesi ama öte yandan en azından memurluk sınavından yoksul bırakılması
    davanızın yani davamızın sonucunu sabırsızlıkla bekliyoruz inşallah bizler de devlet adına gelecegimiz adına birşeyler yaparız belki bazı sıkıntılar nedenıyle lişeyi okuyamadık ama keşke okuya bilseydik ama devletimiz inanınıyorum bizlere bu hakktan mahrum etmiycektir İNŞALLAH hayırlı günler

    Bağlantı »

  42. Yazan: isimsiz | Tarih: 2008-06-20 20:50:17
    Konu: kpss
    bidefa kamuya girmrk neden bukadar zor?
    meclise ilk okul mezunu olan girebiliyorsa bizde kpssye girmeliyiz.
    madem olmicaksa bizim başımızdan şu ilkokul mezunu meclis üyelerinide çıkarsınlar.

    Bağlantı »

  43. Yazan: serap | Tarih: 2008-06-03 11:42:39
    Konu: sıze çok tşk ederız
    bu sonuçu beklıyoruz iyşallah bızde gırebılırız başarılı olacagımıza ınanıyorum

    Bağlantı »

  44. Yazan: isimsiz | Tarih: 2008-05-27 15:32:42
    Konu: kpss
    ilk öğretim mezunlarına kpss sınavının açılması
    Busınavın açılmasını ğerçekten çok istiyoruz Bukonuyu gündeme getiren
    Sayın Akyüze Teşekkür ederim

    Bağlantı »

  45. Yazan: isimsiz | Tarih: 2008-05-15 20:40:27
    Konu: ilk okul mezunlarının kpss
    sayın akyüzün açtığı davanın üzerinden iki yıl geçmiş hala dava sonuçlanmadı mı beni ailem imkan olmadığı için okutamadı şimdi işsizim neden böyle olsun bizde hakkımızı istiyoruz

    Bağlantı »

  46. Yazan: kırıkkaleli | Tarih: 2008-04-17 11:52:34
    Konu: orta öğretim kpss girebilsin
    sayın bakanımız akyüze sonsuz tüşekkür bu konuyu gündeme getirdiği için hepimiz t.c. vatandaşıyızvergilerimizi veriyorsak veya bir tc vatandaşı olarak tabiki mecburi görevimiz askere gidiyorsak ölürcesine bir mücadele yapıyorsak bu durumdaki yani ortaöğretim mezunları arkadaşlarımızında bazı şeylerden yararlanmaları gereklidir.ortaöğretim mezunları kpss girebilsin tşk ederim

    Bağlantı »

  47. Yazan: isimsiz | Tarih: 2008-04-12 12:51:16
    Konu: SAYIN AKYÜZE TEŞEKKÜRLER
    İLK OKUL VE ORTA OKUL MEZUNLARININ KPSS YE GİRME İMKANIN VERİLMESİNİ İSTİYORUZ,BİZDE BU VATANIN EVLADIYIZ DEVLETİMİZİN İŞSİZ OLAN GENÇLERİNE SAHİP ÇIKMASINI BEKLİYORUZ.BU KONUDA DUYARLILIK GÖSTEREN SAYIN AKYÜZE SONZUZ TEŞEKKÜR EDİYORUZ.

    Bağlantı »

  48. Yazan: FATMA ÖZCAN | Tarih: 2008-04-07 18:48:18
    Konu: LÜTFEN BİZİDE ALIN
    BİZ ORTA ÖGRENİM MEZUNLARININDA YAŞAMAYA HAKKI VAR VE KPSS YE KATILMAK BİZİMDE HAKKIMIZ

    Bağlantı »

  49. Yazan: isimsiz | Tarih: 2008-04-04 19:25:59
    Konu: ben ortaokul meznuyum ve bizim de bu hakka sahip oldugumuzu düşünüyorum umarım 2008 de girebiliriz burdan yetkililerinde yardımcı olmasını istiyoruz
    bize bu şansın hersene verilmesinden yanayım ve insanları ne mezunu olduklarına bakmasınlar bu insan ayrımı gibi bişey kacıncı yüzyıldayız

    Bağlantı »

  50. Yazan: narin | Tarih: 2008-03-25 13:03:11
    Konu: kpss
    ben ortaokul mezunuyum kpssye girmek istiyorum ben de bir türk vatandaşıyım .ve her türk vatandaşı olarak türkiyemdeki bütün yatırımlardan yararlanmak istiyorum kısıtlama istemiyorum .bu benim hakkım diyebiliyorum

    Bağlantı »